Skolen i Skjern - byens folkeskole

Skolen i Skjern er byens folkeskole. Skolen består af to afdelinger, afdeling Klostervej og afdeling Enghavevej.

Skolen har til huse på to matrikler og består af to tidligere selvstændige folkeskoler i Skjern, som fusionerede pr. 01. august 2021 til én skole - Skolen i Skjern.

Målet med fusionen er, at give alle børn i Skjern den samme lige mulighed for en god og fair klassedannelse, således at alle børn er en del af stærke sociale og faglige fællesskaber.

Skolen i Skjerns afdelinger har en dygtig og dedikeret medarbejderstab, fine faglige resultater og fokus på bæredygtige fællesskaber for alle børn og unge i Ringkøbing.

Drenge som laver koldbøtterD. 9. februar 2021 besluttede Byrådet i Ringkøbing-Skjern kommune, at byens to folkeskoler - Kirkeskolen og Amagerskolen - fra 1. august 2021 skulle være én skole med fælles ledelse. Siden da er der arbejdet intenst på at finde den rigtige løsning for fremtiden ift. en af de eksisterende skoler skal renoveres eller der evt. skal bygges nyt.

Alt imens denne proces skrider fremad foregår undervisningen på de nævnte matrikler som hidtil.

Skolebestyrelsen er fra 1. august 2021 og frem til 31. juli 2022 en sammensætning af de to tidligere bestyrelser.